» İce Track
Skı Jumping Tower ( Kayakla Atlama Kuleleri ) a yarışmacı sporcuları çıkarmak için kullanılmaktadır. Dizayn ve İmalat işlemleri tamamen Anadolu Teleferik Ticaret A.Ş.’ye ait olan bu ekipman yatay hareket eden yük asansörü prensibi ile çalışmaktadır.
» Kayakla Atlama Kuleleri sürat yolu zemin döşemeleri (INNRUN)
Kayakla atlama kulelerinde hızlanma rampalarının zeminlerine yapılan sürtünmeden dolayı oluşacak hız kayıplarının önlenmesi amacı ile yapılan özel bir kaplama türüdür. Sporcu çıkış bariyerinden ayrıldıktan sonra kayak takımı özel olarak hazırlanmış kayak yolu ve zemin kaplaması üzerinde minimum sürtünme ile yol alarak atlama platformunun uç kısmında zeminden ayrılarak atlayışını tamamlar.
» Makara ve Takımları
Taşıma halatının teleferik hattı boyunca hareketini sağlamak amacı ile yapılmış olan ekimanlardır. Askı Takımı ve Birleşik Makara Sistemlerinin kombinasyonundan oluşur. Tesisin coğrafik yerleşimine ve hat profiline göre kullanılacakları yere göre Negatif veya Pozitif olarak isimlendirilirler. Terazi Makaraları, Ağırlık Makaraları, 4N ve T, 6N ve T, 8N ve T, 10N ve T olarak kombine edilirler. Hat profiline göre 12’ li Makara Takımı da imal edilebilir.
Ayrıca Ayrılabilir Klemli Tesislerde Hızlanma ve Yavaşlama Ünitelerinde kullanılan özel makara sistemleri de mevcuttur.
» Makara Lastikleri
Taşıyıcı halatın hat makaralara sürtünmesini önlemek amacı ile kullanılırlar.
» Volan
Tahrik ve Dönüş Volanı olmak üzere 2 tip volan kullanılır. Halatın dönüş işlemini yapmak amacı ile kullanılır. Acil Durum Kurtarma Sitemi de Tahrik Volanının bulunduğu istasyonda bulunur.
» Direkler
İçerisinde yolcu bulunan araçların ağırlığını taşımak zorunda olduklarından direkler sağlam bir şekilde inşa edilir. Kabinlerin direği her iki kenarından geçebilmesini sağlamak amacıyla direkler enlemesine bir şekilde inşa edilirler.Destek direkleri boru biçimli konstrüksiyon kullanılarak çelikten imal edilir. Bu tasarımlar özellikle erişilemez alanlarda oldukça kullanışlıdır; bu noktalarda küçük parçalara ayrılır, helikopter kullanılarak sahaya taşınır ve sahada yeniden monte edilir.
Özel direkler, iki ya da daha fazla sayıda ayağa sahip boru biçimli direkler ya da kafes direkler olarak 30 metreden daha uzun olarak inşa edilen direklerdir.
» Klemler
Sabir Klem : Taşıyıcıyı halata bağlamak için kullanılır. Klem halata sabitlenir ve Hat üzerinde halattan ayrılmadan, kaymadan halatla birlikte seyahat eder.
Otomatik Klem : Taşıyıcıyı halata bağlamak için kullanılır. Üzerindeki kilit mekanizması ile kabin istasyondan çıkmadan halata bağlanır. Taşıyıcı hat üzerindeki istasyonlar arasında seyahatı süresince halattan ayrılmadan halatla birlikte seyahat eder. İstasyona girdiğinde istasyon içerisinde bulunan özel bir açma aparatı ile açılarak halattan kurtulur.